جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

هفت شركت خدمات خودرويي مردود شدند

۲۲ بازديد

هفت شركت خدمات خودرويي مردود شدند

مدير مهندسي بازرسي خدمات شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران از مردود شدن سه شركت ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش خودروهاي سبك و همچنين چهار شركت ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش خودروهاي سنگين براساس ارزيابي عملكرد سال ۱۳۹۴ اين شركت‌ها خبر داد. محسن سليمي اظهار كرد: ارزيابي وضعيت خدمات پس از فروش شركت‌هاي عرضه‌‌كننده خودرو در ايران در سال گذشته براساس قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو مصوب مجلس شوراي اسلامي، آيين‌نامه اجرايي اين قانون مصوب هيات دولت و دستورالعمل شرايط و ضوابط خدمات پس از فروش خودرو مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.

 

وي افزود: شركت‌هاي عرضه‌‌كننده خودرو در سال ۱۳۹۴ براساس ويرايش چهارم دستورالعمل شرايط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو مورد بررسي و رتبه‌بندي قرار گرفتند كه حوزه‌هاي مورد ارزيابي در اين مدل شامل سه بخش ارزيابي سيستم خدمات پس از فروش شركت‌هاي عرضه‌‌كننده خودرو براساس الزامات تعيين شده در قانون و آيين‌نامه، ارزيابي تعميرگاه‌هاي مجاز تحت پوشش شركت‌هاي عرضه‌‌كننده خودرو و سنجش رضايت مشتريان از خدمات دريافتي از شبكه خدمات پس از فروش است.

سليمي خاطرنشان كرد: در ارزيابي سال گذشته (۱۳۹۴) شاخص‌هاي ارزيابي و رتبه‌بندي شركت‌ها با توجه به ويرايش جديد اين دستورالعمل به استانداردهاي بين‌المللي نزديكتر و سختگيرانه‌تر شد به‌گونه‌اي‌كه شركت‌ها با امتياز ۸۵ تا ۱۰۰ در رتبه يك، امتياز ۷۰ تا ۸۵ در رتبه دو، امتياز ۵۵ تا ۷۰ در رتبه سه و امتياز كمتراز ۵۵ در رتبه چهار قرار ‌گرفتند. مدير مهندسي بازرسي خدمات شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران ادامه داد: در ارزيابي سال گذشته شاخص ضريب خدمت به ارزيابي‌ها اضافه شد كه براساس آن بررسي مي‌شود چند درصد از مشتريان پس از پايان دوره گارانتي براي دريافت خدمات به شبكه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردكنندگان خودرو مراجعه مي‌كنند و علاوه‌بر آن در حوزه نظرسنجي از مشتريان نيز شاخص‌ها براساس نيازهاي شهروندان، به‌روز شده است.

وي افزود: چنين تغييراتي باعث شد شاخص‌هاي ارزيابي خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته سختگيرانه‌تر شده و به دنبال آن امتياز اين شركت‌ها در رده‌بندي نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۳) تغييراتي داشته باشد؛ به‌گونه‌اي‌كه در حوزه خدمات پس از فروش خودروهاي سبك در سال ۱۳۹۴ از ۲۰ شركت مورد ارزيابي، هيچ شركتي نتوانست رتبه يك را كسب كند، ۲۰ درصد شركت‌ها در رتبه دو، ۶۵ درصد در رتبه سه و ۱۵ درصد در رتبه چهار قرار گرفتند. همچنين در حوزه خدمات پس از فروش خودروهاي سنگين نيز از ۱۵ شركت مورد ارزيابي، هيچ يك موفق به كسب رتبه يك و دو نشده و ۷۳ درصد در رتبه سه و ۲۷ درصد در رتبه چهارم خدمات قرار گرفتند.

سليمي با بيان اينكه براساس آيين‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رتبه چهار خدمات پس از فروش قابل قبول نبوده و شركت‌هايي كه در اين رتبه قرار مي‌گيرند عملكرد آنها مردود شناخته مي‌شود، تصريح كرد: براساس ارزيابي سال ۱۳۹۴ در حوزه خدمات پس از فروش خودروهاي سبك سه شركت و همچنين در حوزه خدمات خودروهاي سنگين چهار شركت مردود شناخته شدند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.